Няма осми оцелял при тежката катастрофа на автомагистрала "Струма". Нов оглед е показал - жертвите са 45, а пострадалите са 7. Това съобщи главният прокурор на Република Северна Македония. Говорителят на главния прокурор Сийка Милева, която съобщи за осми оцелял, също потвърди, че той е сред загиналите.
Според македонските власти става въпрос за млад човек. Продължава и процесът за идентификация на жертвите. Очаква се този процес да приключи до понеделник. А във вторник ще бъдат изпратени и тленните останки на жертвите. Автобусът на "Беса Транс" е преминал 22 пъти македонската граница без да има разрешение за международен превоз.
"При изгорелия автобус е намерено още едно тяло на починал пътник. Работи се за лице на по-млада възраст", каза главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовевски.
Разследването продължава с основна версия грешка на водача, но според експертите тя може да е провокирана от пътните условия. Заблуда в шофьора може да дойде и от маркировката, като по-ясната бяла лента води водача в посока надясно.
"Идвайки отгоре, виждате, има дъга, която е с много висок градус. Има по-слабо изразена пътна маркировка. Имам вътрешно усещане за загуба на ориентация", сподели експертът по пътна безопасност Крум Дончев.
Така след загубата на управление - автобусът се удря мястото, където е имало мантинела, след което водачът губи контрол и отива в лявата част на пътя, където автобусът се възпламенява. В изясняването на фактите обаче Северна Македония допуска грешка, като не взима участие в разследването, смятат адвокати.
"Версията за грешка на шофьора няма да намери своя антипод, а за съжаление няма кой да защитава интересите на починалия шофьор. Това би могло да остави наследници на жертвите без възможност да охранят своите интереси и да получат обезщетение, тъй като тогава биха могли да насочат своите претенции само към застрахователя на автобуса", коментира адвокатът по застрахователно право Николай Димитров.
Той поясни, че очакваният размер на претенции да е около 60 млн. лева.
В случай, че разследването установи вина и на пътните органи, държавата ще трябва да плаща обезщетенията.
"Най-вероятно исковите претенции ще бъдат разгледани тук и ще могат да се ползват от възможността да получат изцяло своите обезщетения, тъй като няма лимитна отговорност на АПИ", допълни адв. Димитров.
Вижте повече в репортажа на Петър Антонов.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Защо тялото ни търси тишината?
Селективен мутизъм: Когато думите на детето замръзват от страх
Какво е влиянието на епигенетиката при ендометриозата?
БАПЗГ организира протести в цялата страна от сряда заради ниските минимални заплати в последните проектобюджети
Китай бързо настига САЩ в научните постижения
Температури до -98°C: Къде се намира най-студеното място на Земята
Под Гренландия са засечени температурни аномалии
Телескопът XRISM е открил хлор и калий в останките от свръхнова
България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
S&P 500 затвори почти без промяна в очакване на решението на Фед за лихвите*
Stellantis ще работи с естонски стартъп за внедряване на автономни коли в Европа
Защо се очаква цените на батериите да паднат отново през 2026 г.?
Капитан Калчев: България не реагира адекватно в ситуацията с танкера "Кайрос"